Änglasång – Stefan Andersson / Josefin Runsteen (Made in China)

Jag vaknade ut ur min sömn, lämnade en vacker dröm
till ljudet av en melodi som vågorna sjöng med ut i
och luften fylldes utav sång från alla dom jag tycker om
alla dom som lämnat mig, alla dom som älskat mig.

Tänk jag tycker att det låter som, änglasång
Som sköra toner som dansar vid mitt öra
Änglasång, som viskar kom – vi går mot ljuset.

Och uti ljuset såg jag dig, vart du gick det vet jag ej
Jag vill följa med dig dit, men hindrades av melodin
Så vacker att jag stanna till, jag ville höras lite till
Och mellan oss ett öppet hav av tid och rum, en ocean

Tänk jag tycker att det låter som, änglasång
som sköra toner som dansar vid mitt öra
Änglasång, som viskar kom – vi går mot ljuset.

instrumentalt …

Om jag blir kvar och du får gå, vem ska ge mig trösten då
Vem ska lära mig att se när himmelen så faller ner
När allt det som jag blivit lärd har rämnat och fallit isär
Kommer du vara med mig då som en skugga i min ögonvrå

Tänk jag tycker att det låter som, änglasång
som sköra toner som dansar vid mitt öra
Änglasång, som viskar kom – vi går mot ljuset – vi går mot ljuset.


... 웃 ...