Genom eld & is – Stefan Andersson ( Made in China)

Det var vintern 43, då vi pojkar blev till män
Det var just i ögonblicket, då vi lämnade vårt hem
Det var lång väg dit, genom eld och is
Men aldrig att jag gråter

Det var våren 43, då min vän föll överbord
Och även om vi visste, så var det som vi förstod
Att det var lång väg dit, genom eld och is
Aldrig att jag gråter

Jag önskar du fått se, de syner som jag sett
De änglar som jag mött, och demoner
Och även om jag kan, förklaralite grand
Så vet jag ändå att
Att du aldrig, aldrig kan förstå mig

Det var sommaren 44, då vi äntligen kom fram
Vi gick in i Tigerporten, såg Pärlflodens strand
Det var lång väg dit, genom eld och is
Men aldrig att jag gråter

He he co – he he o
He he – coco

Jag det var hösten 45, som vi siktade vårt hem
Och de tårar som vi gömt, sågs falla när vi sjöng


... 웃 ...