Änglarna kring viken – Stefan Andersson (Made in China)

Här på ängarna kring viken ligger husen i ruiner
det som en gång var mitt hem, min värld
Ja, allt det som jag någonsin har byggt har brunnit upp
Här på ängarna kring viken hörs nu inget av musiken
den som spelades och sjöngs av oss
och fyllde våra hjärtan, den har tystnat och gått bort

Jag ville dansa med min älskade Johanna
jag ville leva fri som Adam och Eva
som tvenne blommor på en äng
uti sol, i vind, i frost, en plats för oss
 
Här på ängarna i viken hördes rösterna och skriken
när soldater med gevär gav eld
och fortsatte tills deras amiral var tillfredställd
vari ligger nu etiken, se på resterna av liken
det som en gång var min bror, min mor
min syster och älskade har flutit bort i blod

Jag ville dansa med min älskade Johanna
jag ville leva fri som Adam och Eva
som tvenne blommor på en äng
uti sol, i vind, i frost, en plats för oss

instrumentalt …

Jag ville dansa med min älskade Johanna
jag ville leva fri som Adam och Eva
som tvenne blommor på en äng
uti sol, i vind, i frost, en plats för oss

... 웃 ...