Tunna Skivor - Siw Malmquist

Du sänder mig de vackraste tulpaner
och ber mig glömma allt ifrån igår
Men jag har gråtit flera oceaner
och därför blir det svar som du nu får

De ska va tunna skivor av de
föga hjälper nu dina böner
aldrig ska jag mer emot dig le
de ska va tunna skivor av de

Du trodde väl du kunde intressera
när du mej kränkte med ditt dubbelspel
Och flickan du försökte kurtisera
har redan ringt och erkänt dina fel

Hon skar visst tunna skivor av dej
lilla amatör-Casanova
Och du ska inte tro jag ångrar mej
jag vill ha tunna skivor av dej

Jag har visst lovat följa dej till landet
det är väl därför som du kommit hit
Och för att hålla ord när jag nu kan de
så åker jag väl med en liten bit

Så det blir tunna skivor chaufför
Du kan aldrig få mej att vackla
Och kyssarna du får när vi körär bara tunna skivor med smör


... 웃 ...