Ingenting Går Upp Mot Gamla Skåne – Siw Malmqvist

"Ingenting går upp mot gamla Skåne.
I Landskrona, tycker jag är det toppen.
Ingenting går upp mot gamla Skåne.
Plats på den är född dig, ja du trivs Där Mer än bra.

Många stall tjusat mig, Fångat mig, berusat mig.
Men När jag ser gult och blått, bultar Hjärtat hårt.
Vad är väl en snygg senior med sin charm, bara väska.
Ingen går väl upp emot Skåne glänta pag.

Ingenting går upp mot gamla Skåne.
I Landskrona, tycker jag är det toppen.
Ingenting går upp mot gamla Skåne.
Plats på den är född dig, ja du trivs Där Mer än bra.

Om jag var från Luleå, Umeå eller Borneo
Självklart Där ens vagga gott är det bara plats.
Vore jag en schysst Kines, självklar spis, gillar bara ris.
Men jag trivs Där Och det Kan fås Svartsoppa gas.

Ingenting går upp mot gamla Skåne.
I Landskrona, tycker jag är det toppen.
Ingenting går upp mot gamla Skåne.
Plats på den är född dig, ja du trivs Där Mer än bra.

Ingenting går upp mot gamla Skåne.
Plats på den är född dig, ja du trivs Där Mer än bra. "


... 웃 ...