Om vi börjar natten tillsammans - Susanne Alvengren

Om vi börjar natten tillsammans
Så vill jag att vi
Skall möta morgon ihop
Om vi börjar natten tillsammans
Det kanske vi inte borde ha gjort
Gick allt för fort

I natt har jag funnit en hamn
Där vill jag lägga till
Tar vinden fatt i mina segel
Reser jag när jag vill
Men jag vill värmas av dig
Och vara nära
Göra ett utav två
Och leka med dig och elden
Men jag vill inte sen
Att du går

För om vi börjar natten tillsammans
Så vill jag att vi
Skall möta morgon ihop
Om vi börjar natten tillsammans
Det kanske vi inte borde ha gjort
Gick allt för fort

Skall vi strunta i den moral
Som strider mot vad vi vill
Och upptäcka varandra
Och låta tiden stå still
Ska vi njuta utav
De få sekunder
Vi fått i vår hand
Och glömma allt annat
Omkring oss
Och mötas i älskogens land

Men vi börjar natten tillsammans
Så vill jag att vi
Skall möta morgon ihop
Om vi börjar natten tillsammans
Det kanske vi inte borde ha gjort
Gick allt för fort

Text och musik: av Susanne Alfvengren