Annie's song - svensk & engelsk text - John Denver

Annie's song - svensk text

Som en kväll i en barrskog
fyller du mina sinnen
ja som bergen om våren
som en vandring i regn
som en storm i en öken
som ett stilla blått vatten
får du mina sinnen att leva igen

Dig vill jag älska,
låt mig ge dig mitt liv
Låt mig höra dig skratta,
låt mig va i din famn

Låt mig ligga bredvid dig,
låt mig stanna för alltid
Dig vill jag älska och älska igen

La, la, la ….
Låt mig ge dig mitt liv,
Dig vill jag älska och älska igen

Som en kväll i en barrskog
fyller du mina sinnen
ja som bergen om våren
som en vandring i regn
som en storm i en öken
som ett stilla blått vatten
får du mina sinnen att leva igen

(John Denver svensk text: Ingela Pling Forsman)

... 웃 ...

ENGELSKA VERSONEN:

You fill up my senses
like a night in the forest,
like the mountains in springtime
like a walk in the rain.
Like a storm in the desert
like a sleepy blue ocean.
You fill up my senses,
come fill me again.

Come let me love you

let me give my life to you.
Let my drown in your laughter,
let me die in your arms.
Let me lay down beside you,
let me always be with you.
Come let me love you,
come, love me again.

... 웃 ...