Minns du dessa refränger


Å Maria jag vill hem till dig
Å Maria jag vill hem till dig
Min kära som troget mig väntar
Å Maria jag vill hem…………

Vart tog den lilla stygga loppan vägen?
Ingen som vet, ingen som vet.
Vart tog den lilla stygga loppan vägen?
Ingen som vet, ingen som vet………

De´ ska va´ tunna skivor av de´
föga hjälper nu dina böner
och aldrig ska jag mer mot dig le-e-e
De´ ska va´ tunna skivor av de´……..

Leva livet , nu ska jag leva livet
Ja, leva livet, ja, leva livet
Dom ska få se vem dom roat sig med………

Hon bar en itsy bitsy teenie weenie
yellow polka dot bikini
en prickig bad dräkt där midjan var bar
en itsy bitsy teenie weenie
yellow polka dot bikini
Men ack, hon ville i tältet bli kvar…………..

Nu tändas åter ljusen i vår lilla stad
Två ganska svaga lyktor framför rådhusets fasad
lyser över ströget. Där går Kalle och Marie
och blinkar emot Vera på Walléns konditori
och grabbarna i gänget står och pratar ner vid Grand
om flickor och om fotboll, och om livet med ibland
Från hotellet hörs en trio i Tosellis serenad
Det är kväll i vår lilla stad

There is a house in New Orleans
They call the Rising Sun
And it’s been the ruin of many a poor boy
and God I know I’m one.
My mother was a tailor
sewed my new blue jeans
My father was a gamblin´man
down in New Orleans.