Är det så här, när man är kär

Är det så här när man är kär när man är liten,
hur blir det då när man blir kär när man blir stor?
Jag har ju hört att varje flirt blir nött och sliten
och att med tiden bleks den rödaste amour.
Men jag tror ej därpå
för han mig älskar så
jag känner mig så svag då undrar jag hur det ska gå
Är det så här när man är kär när man är liten,
hur ska det bli när man blir kär när man blir stor?

Är det så här när man är kär när man är liten,

hur blir det då när man blir kär när man blir stor?
Jag står med hjärtat kallt och munnen sammanbiten,
jag är så svartsjuk så d'ä inte nå'n som tror.
Jag sov ej alls i natt,
jag på mitt flickrum satt
och grät så bittra tårar och då tänkte jag på att:
Är det så här när man är kär när man är liten,
hur ska det bli när man blir kär när man blir stor?

Är det så här när man är kär när man är liten,

hur blir det då när man blir kär när man blir stor?
Det kändes nästan som jag hade blivit biten
av någon stor och farlig boa constrictor.
Jag både frös och brann,
i mina ådror rann
mitt blod så hett så att jag sade till mig själv minsann:
Är det så här när man är kär när man är liten,
hur ska det bli när man blir kär när man blir stor?