Är du kär i mej ännu Klas-Göran - LilBabs

Är du kär i mej ännu, Klas-Göran?
Har du kvar dina känslor för mej?
Jag går hemma på fäbon och väntar
och jag har kvar mina känslor för dej!

Varför skriver du aldrig, Klas-Göran?
Varför skriver du aldrig till mej?
Vid din emigration till Amerika
fick jag lov komma efter till dej.
Men det är femton år sen som senast du skrev,
så nu börjar jag gå och vänta på brev.

Säj, är du kär i mej ännu, Klas-Göran...

I Amerika så skulle du starta
en fabrik för å göra pastej.
Men till det fordras pengar, Klas-Göran
och dom lånade du utav mej.
Kanske tveka' jag lite' men natten var ljuv
och det där som du sa om kärlek tog skruv.

Men, är du kär i mej ännu, Klas-Göran...

Att du tog mina möbler, Klas-Göran,när du for till Amerika, var bra.
För då kan du ju börja möblera
och jag slipper besvär som du sa'.
Men du måste nog sända tillbaks min madrass,
för där har jag ju både bankbok och pass!

Är du kär i mej ännu, Klas-Göran...

Det går rykten på bygden, Klas-Göra
natt du skulle vart synlig i stan.
Men det där har jag hört femton år nu
och ibland flera gånger om dan.
Om jag bara förstod varför breven till dej
i Amerika, kommer tillbaka till mej?

Säj, är du kär i mej ännu, Klas-Göran...